Ihmisoikeusliiton lausunto: Romaniasiain neuvottelukunnan luonnoksesta Suomen romanipoliittiseksi ohjelmaksi

Ihmisoikeusliitto pitää uuden romanipoliittisen ohjelman laatimista erittäin tervetulleena. Kokonaisvaltainen, laajasti eri elämänalueita käsittelevä toimintaohjelma on tarpeen eri viranomaistahojen ja romanijärjestöjen toiminnan kehittämisessä. Toimeenpanoa ohjaavissa periaatteissa mainitaan yhtenä toimintakykyä edistävänä tekijänä romanijärjestöjen ja muiden kansalaisjärjestöjen välinen yhteistyö.

Ihmisoikeusliiton lausunto romaniasiain neuvottelukunnan luonnoksesta Suomen romanipoliittiseksi ohjelmaksi 2018-2022 (pdf): Ihmisoikeusliiton lausunto romanipoliittiseen ohjelmaan 2018-2022