Kaikkien ihmisoikeudet eivät toteudu Suomessa. Jäsenenä tuet suoraan ihmisoikeustyötä Suomessa ja autat turvaamaan oikeudenmukaisen ja tasa-arvoisen yhteiskunnan meille kaikille.

Voit liittyä helposti jäseneksi täyttämällä oheisen lomakkeen. Maksamalla jäsenmaksusi nyt liityt jäseneksi koko vuodeksi 2017!

Jäsenmaksu vuodelle 2017: 40,00€ työssäkäyvät / 15,00€ muut.

Miksi liittyä Ihmisoikeusliittoon?

Jäsenenä mahdollistat pitkäjänteisen ihmisoikeustyön. Ihmisoikeudet eivät nimittäin toteudu itsestään. Niitä pitää puolustaa ja edistää joka päivä.

Me koulutamme ja kampanjoimme rasismia ja syrjintää vastaan. Teemme muun muassa hartiavoimin työtä sen eteen, että suomalaiset puolueet ja yksittäiset poliitikot sitoutuisivat vahvemmin ja aidosti rasismin kitkemiseen.

Vaikutamme viranomaisiin ihmisoikeuksien toteutumiseksi. Sitkeä vaikuttamistyömme tulosta on muuan muassa se, että poliisi on ottanut tiukemman otteen viharikosten tunnistamiseen ja torjuntaan.

Tukesi turvin voimme tutkia ja valvoa, toteutuvatko esimerkiksi oikeudet terveyteen, asumiseen ja riittävään toimeentuloon Suomessa. Muistutamme päättäjiä siitä, että kyse on perus- ja ihmisoikeuksista eikä niistä voi livetä taloudellisesti huonoinakaan aikoina.

lapsi-kylttiMitä minä saan jäsenenä?

Jäsenenä voit osallistua jäsentilaisuuksiin, saat säännöllisesti ajankohtaista tietoa ihmisoikeustyöstä ja voit vaikuttaa ihmisoikeuksiin sinulle sopivalla tavalla. Liittymällä Ihmisoikeusliittoon liityt joukkoon ihmisoikeuksien puolesta ja kasvavaa vihaa ja eriarvoisuutta vastaan.

Liittyminen onnistuu helposti, kun täytät ylläolevan lomakkeen. Saatuamme tietosi lähetämme sinulle kirjeen, jossa on tarkemmat ohjeet maksamista varten.

Ihmisoikeusliitto on suomalainen yleinen ihmisoikeusjärjestö, joka seuraa kokonaisvaltaisesti Suomen ihmisoikeustilannetta. Puolustamme perus- ja ihmisoikeuksia, vaadimme niiden toteuttamista ja tuomme päivänvaloon ihmisoikeusloukkauksia Suomessa. Toimintamme lähtökohtana ovat YK:n ihmisoikeusjulistus, kansainväliset ihmisoikeussopimukset ja Suomen perustuslain turvaamat perusoikeudet. Toimintamme ydinajatus on, että ihmisoikeudet kuuluvat kaikille.

Haluatko lisää tietoa jäsenyydestä ja Ihmisoikeusliiton toiminnasta? Lähetä sähköpostia osoitteeseen info@ihmisoikeusliitto.fi ja tutustu ajankohtaiseen toimintaamme täällä sivuillamme tai Facebookissa, Twitterissä ja Instagramissa. Tutustu myös Ihmisoikeusliiton sääntöihin.