Ihmisoikeusliiton suositut seminaarit saavat jatkoa! Pian syvennytään yhteen maamme polttavista ihmisoikeuskysymyksistä – saamelaisten oikeuksiin. Seminaarimme täyttyvät yleensä nopeasti, joten ilmoittaudu nyt!Tenojoki

Ihmisoikeusliiton seminaarissa “Tenojoki! Mihin jäivät saamelaisten oikeudet?” pureudutaan polttavaan kysymykseen Tenojoen kalastussopimuksesta. Mihin jäi saamelaisten kuulemisvelvollisuus sopimusvalmistelussa? Tai oikeus ylläpitää omaa kulttuuriaan? Mikä tilanne Tenolla on nyt, onko jotain vielä tehtävissä? Miten varmistetaan, ettei sama tapahdu tulevissa hankkeissa saamelaisalueilla?

Mukana keskustelemassa mm. saamelaiskäräjien puheenjohtaja Tiina Sanila-Aikio, perustuslakivaliokunnan puheenjohtaja Annika Lapintie, Tenon kalastaja ja saamelaispoliitikko Aslak Holmberg, europarlamentaarikko Sirpa Pietikäinen sekä yksikön johtaja Johanna Suurpää oikeusministeriöstä ja neuvotteleva virkamies Tapio Hakaste maa- ja metsätalousministeriöstä.

Aika: to 23.11.2017 klo 9-13 (kahvitarjoilu klo 8:30)
Paikka: Eurooppasali, Malminkatu 16, Helsinki

Lopullinen ohjelma ilmestyy myöhemmin. Tilaisuuteen on esteetön pääsy. Tilaisuuden kieli on suomi, viittomakielen tulkkaus järjestetään tarvittaessa. Tilaisuudesta laaditaan kooste pohjoissaameksi. Seminaari lähetetään livenä Ihmisoikeusliiton Facebook-sivuilla.

Varaa paikkasi ajoissa! Ilmoittaudu oheisella lomakkeella.

Seminaari-ilmoittautuminen

Pakolliset kentät *

Lue lisää aiheesta:
Saamelaisnuoret Ihmisoikeusliiton uudessa kuvasarjassa: Millaista on olla saamelainen 2010-luvun Suomessa?

Kuukausilahjoitus

Lahjoittamalla tuet ihmisoikeustyötä Suomessa
Pitkäjänteinen asiantuntija- ja tutkimustyö tarvitsee tukeasi! Lahjoituksesi käytetään suoraan ihmisoikeuksien edistämiseen Suomessa.

Ihmisoikeudet Suomessa eivät toteudu kaikkien kohdalla. Esimerkiksi riittävän perusturvan turvaaminen tai saamelaisten kuuleminen heitä koskevissa asioissa eivät ole vain poliittisia arvovalintoja. Ne ovat myös ihmisoikeuskysymyksiä ja Suomella on velvollisuus turvata ne oikeudet, joihin se on kansainvälisten sopimusten myötä sitoutunut.

Ihmisoikeusliitto on ainoa Suomen ihmisoikeustilanteeseen laaja-alaisesti keskittyvä järjestö. Puolustamme perus- ja ihmisoikeuksia, vaadimme niiden toteuttamista ja tuomme päivänvaloon ihmisoikeusloukkauksia Suomessa.

Lähetämme kuitin tähän osoitteeseen
%d bloggers like this: