Allekirjoita vetoomus: Ihmisoikeudet kuuluvat urheilun ytimeen

Nyt on aika muuttaa urheilumaailma. Jokaisen lapsen ja aikuisen on saatava urheilla turvallisesti ja ilman pelkoa syrjinnästä tai häirinnästä. Vaaditaan yhdessä urheilun päättäjiltä ympäri Suomea tekoja ihmisoikeuksien turvaamiseksi urheilussa!

Suomalaisessa urheilussa riittää työtä ihmisoikeuksien toteutumiseksi. Seksuaalinen häirintä, rasismi ja syrjintä, lasten kaltoinkohtelu, naisten urheilun vähättely ja vammaisten ihmisten yhdenvertainen mahdollisuus urheilla ovat joitakin esimerkkejä urheilussa esiintyvistä ihmisoikeusongelmista ja -kysymyksistä.

Haluamme muutosta urheilun käytäntöihin ja toimintakulttuuriin. Tähän tarvitaan meitä jokaista: niin valmentajia, vanhempia kentän laidalla kuin seuratoimijoita. Suurin vastuu on urheilun päättäjillä ja vastuutahoilla ympäri Suomea.

Ihmisoikeudet kuuluvat urheilun ytimeen jokaisella kentällä, urheiluhallissa, pukukopissa, seurassa ja katsomossa – joka päivä.

Tule mukaan ja allekirjoita vetoomus!