Uudistunut ihmisoikeudet.net-sivusto on julkaistu

Uudistunut ihmisoikeudet.net-sivusto tarjoaa tietoa ihmisoikeuksista ja opettajille käytännön työkaluja ihmisoikeuskasvatuksen tueksi.

Ensimmäistä kertaa ihmisoikeudet sisältyvät tänä vuonna voimaan astuviin koulujen uusiin opetussuunnitelmiin. Uudistunut ihmisoikeudet.net-sivusto auttaa kouluja tämän haasteen edessä.

Sivusto tarjoaa tietoa ihmisoikeuksista entistä monipuolisemmin ja selkeämmin. Sivustouudistuksessa on keskitytty opettajien työn tukemiseen. Sivuilta löytyy toiminnallisia harjoituksia, menetelmäoppaita ja pohdintatehtäviä, joiden avulla opettaja voi tutustuttaa oppilaat ihmisoikeuksien maailmaan.

Ihmisoikeuskasvatuksen avulla välitetään tietoa ihmisoikeuksista, mutta sen laajempana tavoitteena on kasvattaa ihmisarvoa kunnioittavaan elämäntapaan. Sivustoa ylläpitää Ihmisoikeusliitto ja se on toteutettu yhdessä Amnestyn Suomen osaston, Maailma.netin, Suomen YK-liiton, Taksvärkin ja Väestöliiton kanssa.