Tilaisuus: Sosiaaliturvaa leikataan – Miten ihminen voi?

Missä: Eduskunnan Pikkuparlamentin Kansalaisinfo TAI etäyhteys
Milloin: 6.11.2024 klo 15.00–17.00.
Kenelle: Kaikille teemasta kiinnostuneille.

Viime vuosina erityisesti pienituloisten ihmisten toimeentuloa on koetellut elinkustannusten nopea nousu. Lisäksi sosiaaliturvaan on tänä vuonna tehty mittavia leikkauksia ja lisää on tulossa. Laskelmat sosiaaliturvaleikkausten yhteisvaikutuksista ovat osoittaneet, että leikkaukset lisäävät köyhyyttä ja kasautuvat samoille ihmisille.

Miten voivat ihmiset, joihin nämä leikkaukset osuvat? Teemasta kuullaan asiantuntijapuheenvuoroja sekä köyhyyttä kokeneiden ja kansanedustajien paneelikeskustelut. Tilaisuudessa myös julkistetaan järjestökentälle, sosiaalityöntekijöille ja diakoniatyöntekijöille teemasta tehdyn kyselyn tulokset.

Tilaisuuden järjestäjät: Suomen köyhyyden vastainen verkosto EAPN-Fin, Ihmisoikeusliitto, Kirkkohallitus, Kuka kuuntelee köyhää -verkosto, SOSTE Suomen sosiaali- ja terveys ry ja Työttömien Keskusjärjestö ry.

Tilaisuuden puheenjohtajana toimii toimittaja Tiina Merikanto.

Tarkempi ohjelma ja ilmoittautumislinkki löytyvät täältä: Sosiaaliturvaa leikataan – Miten ihminen voi?  – Soste.