Tule vapaaehtoiseksi tai jäseneksi mukaan Ihmisoikeusliiton toimintaanKaikkien ihmisoikeudet eivät toteudu Suomessa, siksi tarvitsemme lisää ihmisoikeuksien puolustajia!

Ihmisoikeusliitto ennaltaehkäisee ihmisoikeusloukkauksia vaikuttamalla viranomaisiin ja päättäjiin, tekemällä tutkimusta, tiedottamalla ihmisoikeuksista ja kouluttamalla esimerkiksi poliiseja, opettajia ja opiskelijoita. Tukesi menee suoraan ihmisoikeustyöhön Suomessa. Voit tulla mukaan toimintaamme esimerkiksi jäsenenä, lahjoittajana, vapaaehtoisena tai työntekijänä.

Liity jäseneksi

Jäsenenä voit osallistua jäsentilaisuuksiin, saat tietoa ihmisoikeustyöstä ja voit vaikuttaa ihmisoikeuksiin sinulle sopivalla tavalla. Jäsenet voivat vaikuttaa vuosikokouksessamme demokraattisesti Ihmisoikeusliiton toimintaan.

Liity tästä
jäseneksemme!

Miksi liittyä jäseneksi?

Jäsenenä mahdollistat pitkäjänteisen ihmisoikeustyön. Ihmisoikeudet eivät nimittäin toteudu itsestään. Niitä pitää puolustaa ja edistää joka päivä.

Teemme muun muassa hartiavoimin työtä sen eteen, että suomalaiset puolueet ja yksittäiset poliitikot sitoutuisivat vahvemmin ja aidosti rasismin kitkemiseen ja yhdenvertaisuuden edistämiseen. Vaikutamme viranomaisiin ihmisoikeuksien toteutumiseksi. Sitkeä vaikuttamistyömme tulosta on muuan muassa se, että poliisi on ottanut tiukemman otteen viharikosten tunnistamiseen ja torjuntaan.

Tukesi turvin voimme tutkia ja seurata, toteutuvatko esimerkiksi oikeudet terveyteen, asumiseen ja riittävään toimeentuloon Suomessa. Muistutamme päättäjiä siitä, että kyse on perus- ja ihmisoikeuksista eikä niistä voi livetä taloudellisesti huonoinakaan aikoina. Ihmisoikeudet kuuluvat kaikille.

Jäsenenä voit osallistua jäsentilaisuuksiin, saat säännöllisesti ajankohtaista tietoa ihmisoikeustyöstä ja voit vaikuttaa ihmisoikeuksiin sinulle sopivalla tavalla. Liittymällä Ihmisoikeusliittoon liityt joukkoon ihmisoikeuksien puolesta ja kasvavaa vihaa ja eriarvoisuutta vastaan.

Jäsenmaksun uusiminen

Voit maksaa jäsenmaksun suoraan alla olevilla tiedoilla. Muista myös huolehtia, että yhteystietosi ovat ajan tasalla! Ilmoita muuttuneet yhteystiedot osoitteeseen info@ihmisoikeusliitto.fi.

Ihmisoikeusliiton jäsenyys vuodelle 2018

Maksun saaja: Ihmisoikeusliitto ry
IBAN: FI09 5541 2820 0168 23
BIC: OKOYFIHH
Viite: 13615
Summa: 40,00€ työssäkäyvät / 15,00€ muut
Voit tutustua täällä Ihmisoikeusliiton sääntöihin.

Ihmisoikeusliiton lahjoittajaksi

Kuukausilahjoituksesi ohjataan suoraan ihmisoikeuksien edistämiseen Suomessa. Kuukausilahjoittajana olet mukana kotimaisessa ihmisoikeustyössä. Lue täältä lisää ja lahjoita.

Vapaaehtoiseksi

Haluatko tehdä vapaaehtoistyötä ihmisoikeuksien edistämiseksi Suomessa? Tule meille vapaaehtoiseksi! Seuraavan kerran kokoamme uudet vapaaehtoiset yhteen keväällä 2018. Lisätietoja ja ilmoittautuminen: info@ihmisoikeusliitto.fi.

Työ- ja harjoittelupaikat Ihmisoikeusliitolla

Avoimet työ- ja harjoittelupaikat näet täältä.

Ihmisoikeusliitto on suomalainen yleinen ihmisoikeusjärjestö, joka seuraa kokonaisvaltaisesti Suomen ihmisoikeustilannetta. Puolustamme perus- ja ihmisoikeuksia, vaadimme niiden toteuttamista ja tuomme päivänvaloon ihmisoikeusloukkauksia Suomessa. Toimintamme lähtökohtana ovat YK:n ihmisoikeusjulistus, kansainväliset ihmisoikeussopimukset ja Suomen perustuslain turvaamat perusoikeudet.

Haluatko lisää tietoa jäsenyydestä ja Ihmisoikeusliiton toiminnasta? Lähetä sähköpostia osoitteeseen info@ihmisoikeusliitto.fi ja tutustu ajankohtaiseen toimintaamme täällä sivuillamme tai Facebookissa, Twitterissä ja Instagramissa.