Ai niin, perustuslaki! Ihmisoikeusliiton kevätseminaari tulee jälleen

Perustuslaki puhututtaa säännöllisesti julkisessa keskustelussa. Ihmisoikeusliiton seminaarissa ääneen pääsevät niin oikeusoppineet kuin perustuslakia kritisoineet poliitikot.

Mitä perustuslaissa sanottiinkaan? Ihmisoikeusliitto järjestää jälleen kevätseminaarin, ja tänä vuonna aiheeksi on valittu perustuslaki. Ilmoittaudu jo nyt, sillä paikkoja on rajoitettu määrä.

Tervetuloa Ihmisoikeusliiton perinteiseen kevätseminaariin! Tällä kertaa aiheenamme on ajankohtainen perustuslaki. Suomen perustuslaki on kaiken lainsäädännön perusta. Siihen on kirjattu jokaiselle kuuluvat perusoikeudet. Perustuslaista kuitenkin kiistellään yhä enemmän arvovaltaisissakin keskusteluissa. Mikä merkitys perustuslailla on? Ja miten siitä tuli kuuma aihe?

Ihmisoikeusliiton seminaari tarjoaa kattavan tietopaketin ja kiivasta keskustelua perustuslaista. Puhujakaarti koostuu niin oikeusoppineista kuin perustuslakia kritisoineista poliitikoistakin.

Aika: Maanantaina 24.4.2017 kello 15-17.30. Kahvi ja rekisteröityminen alkaa kello 14.30.

Paikka: Aalto-auditorio, Runeberginkatu 1 A, 1. kerros, Helsinki

Ohjelma:

15:00-15:10
Seminaarin avaus

15:10-15:30
Perustuslaki – mikä se on ja mikä se ei ole? Suomen perustuslaki eurooppalaisessa kontekstissa. Tuomas Ojanen, valtiosääntöoikeuden professori, Helsingin yliopisto

15:40-16:00
Yleisön kysymyksiä ja kommentteja.

16:00-17:15
Keskustelu. Mukana vasemmistoliiton puheenjohtaja Li Andersson, perussuomalaisten kansanedustaja Simon Elo, kokoomuksen kansanedustaja Juhana Vartiainen, valtiosääntöoikeuden professori Tuomas Ojanen ja THL:n johtava asiantuntija OTT Eeva Nykänen. Vetäjänä Ihmisoikeusliiton pääsihteeri Kaari Mattila.

17:15-17:30
Yhteenveto ja päätössanat. Reetta Toivanen, Ihmisoikeusliiton puheenjohtaja

Lisäksi kuulemme seminaarissa kommentit muun muassa Pakolaisneuvonnan puheenjohtaja, Ihmisoikeusliiton johtokunnan jäsen Liisa Murrolta ja RKP:n poliittiselta asiantuntijalta Jaan Siitoselta.

Osallistu keskusteluun Twitterissä: #perustuslaki2017

Seuraa Facebook-liveä Ihmisoikeusliiton Facebook-sivulla: facebook.com/Ihmisoikeusliitto

Tila on lähes esteetön. Seminaarissa on tilaa vain rajoitetulle määrälle ihmisiä. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittaudu täyttämällä alla oleva lomake 17.4. mennessä.

Seminaari on nyt täynnä ja seminaari-ilmoittautuminen suljettu. Voit seurata seminaarista käytävää keskustelua sosiaalisessa mediassa tunnuksella #perustuslaki2017. Lisätietoa seminaarin ohjelmasta ja kulusta täällä nettisivuillamme!

%d bloggers like this: