Ihmisoikeusliiton pääsihteeri Kaari Mattila FIDH:n hallitukseen

Ihmisoikeusliiton pääsihteeri Kaari Mattila on valittu kansainvälisen ihmisoikeusjärjestöjen kattojärjestön FIDH:n hallitukseen seuraavaksi kolmeksi vuodeksi. FIDH:n uutena puheenjohtajana aloittaa Alice Mogwe Botswanasta.

FIDH:n jäsenjärjestöt valitsivat uuden puheenjohtajan ja hallituksen jäsenet kongressissaan Taiwanissa 24. lokakuuta 2019. Puheenjohtajana aloittaa botswanalainen ihmisoikeusaktivisti ja Ditshwanelo The Botswana Centre for Human Rights –järjestön johtaja Alice Mogwe. Mogwe tulee johtamaan FIDH:iä seuraavat kolme vuotta aina järjestön 100-vuotisjuhliin asti, joita vietetään vuonna 2022.

Ihmisoikeusliiton pääsihteeri Kaari Mattila valittiin FIDH:n hallitukseen ja myös hallituksen työvaliokuntaan. Mattila on koulutukseltaan valtiotieteiden tohtori ja on toiminut Ihmisoikeusliiton pääsihteerinä lähes seitsemän vuotta.

Maailman vanhimman ihmisoikeuksiin keskittyvän järjestön FIDH:n kongressi pidettiin Taiwanin pääkaupunki Taipeissa 21.-25. lokakuuta. FIDH:llä on 192 jäsenjärjestöä 112 maailman maassa. Ihmisoikeusliitto on FIDH:n jäsen Suomessa.

Uutinen FIDH:n sivuilla: Botswana activist Alice Mogwe, new FIDH President:“The universality of human rights is under attack – we must fight back!” (24.10.2019)

FIDH:n hallituksen jäsenet

FIDH:n uusi hallitus